jul i sydney

Hej alla till det, troligtvis, sista inlagget for den har resan!
.
forsta dagen i sydney gjorde jag inget speciellt, jag gick till starbucks och drack en toffe nut frappuccino!
ytterst smarrigt.
sen strosade jag bara runt i staden, jag tycker om den har staden.,
battre an melbourne tror jag, kanske for att vadret ar mycket battre har, jag vet inte.
det blev lite shoppande innan jag gick tillbaka for en trakig kvall pa hostelet, trodde jag.
for min andra kvall i sydney blev ovantat rolig!
jag satt pa golvet och stirrade in i vaggen, men sen kom nagra rumskompisar in och vi borjade prata.
kom sen fram till att den ena av dem aldig smakat goon, sa vi spatserade ivag till narmaste bottleshop och kopte en box, och tva pasar chips.
party lixom!
sa vi satt pa golvet, lyssnade pa musik, fransosen hade en gitarr sa han spelade och jag sjong (ja, ni kan ju tanka er hur vackert det lat...)
helt underbart knasigt som det bara blir i australiens hostel..
.
dagen efter var dock inte lika rolig. jag hade bokat en tur till blue mountains namligen.
sa jag ramlade ur sangen (topbunk) och vinglade ner till bussen.
jag piggnade dock till efter en stund och kunde njuta av det vackra.
bergen ar verkligen blaa, det kommer tydligen av eucalyptustraden som avger nagot, och sa blandes det med luften och sa blir det blaa kristaller i luften? ja, jag kanske inte lyssnade sa noga, eller sa ar det bara ett bevis pa att kemi inte var min starka sida, alls.
men vi tittade pa alla vackra berg och stenar.
sen hittade vi nagra kangrusar, och dagen var fullandat med underbart vader, och fish and chips ute pa en grasplatt i varldens minsta lilla stad uppe i bergen. super fint.
.
den kvallen somnade jag dock som en stock efter att ha gatt hela langa pittstreet upp. usch.
.
dagen efter det var den julafton!
jag gick ut pa stan, och kande mig glad och lugn i kroppen. harmonisk lixom.
shoppade lite, och drack en gingerbread latte pa starbucks, konstig, men mycket smarrig!
sen traffade jag Fay som jag traffade i byron bay.
vi kopte mat och satte oss vid circular quay pa en grasplatt med utsikt over hamnen, sydney harbour bridge och opera huset med en varsin pase mat fran hungry jacks.
(aven en flaska vin kom fram senare)
vi satt och pratade om hur fint vi hade det och det var en riktigt bra jullunch!
.
julkvallen spenderade jag med min rumskompis thomas hemma hos hans exflickvan med hennes nya pojkvan i newtown.
det var riktigt fint, vi drack ol, at pizza fran dominos, lyssnade pa thomas nar han spelade gitarr, drack ol fran en beerbong och pratade om allt mojligt innan alla mossies (myggor) at upp och det var dags att aka hem.
men det var tydligen inte dags att sova, for folk utanfor hostelet markte snabbt thomas gitarr och det blev mer sang och dans pa gatan.
hur sjuktknasigt och himla fint som helst. det var en fin julafton, aven fast jag inte fick nagon julmat och paket.
.
idag ar det ju jul pariktigt, och troligtvis ska jag mota fay och aka till bondi lite senare.
det blir nog fint!
nu ska jag knalla vidare tills tarbucks och kopa mig en pepparmint mocha! (haha, jag alskar starbucks julspecialare)
.
nu ses vi om typ.. 3dagar! hjalp.
mitt livsstorsta resa hittills ar snart over.
men det ar verkligen inte min sista.
jag planerar resan for europa, och nya langresor. det kommer bli fantastiskt, och sa himla svart att komma tillbaka till jobbet nu. 
menmen.
.
vi ses snart mina nara och kara!! puss och hundra kramar!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för ett fint sista inlägg!

jag saknar och längtar efer dig så! :)

Är så himla glad fr att din resa blir så lyckad, förstår att det inte är den sista på långa vägar!



Vi ses snart! Kram från syster!

2010-12-25 @ 15:55:49
Postat av: mamma

Hej bästa dotter!! En jul utan dig betyder stor saknad!! Men här hemma väntar vi med lite smått och gott :) och kanske tomten kom ihåg dig... även om du är så långt borta. Julen var som vanligt med massor av skönsång, snapps, mat, släkt ialla hörn, en helt galen Hans som ville ha sina paket på stört och paket, även om vi inte skulle ge varan något, vi i familjen fick en varsin lott att köpa hemligt packet till den personen som stod på lotten! En mycket bra ide`. Vi berättar mer när vi syns på tisdag:)Massor av pussar mamma.

2010-12-26 @ 09:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0