kangarooisland

hejhej halla dagboken!
de tva senaste dagarna var jag alltsa pa en o utanfor adelaide som heter kangaroosiland.
det var kul.
the end.
haha, nara.
.
forsta dagen nar vi kom dit insag jag att jag hade patok for lite klader med mig.
det var 20grader med iskalla vindar.
jag kande mig som en isglass och fick manga kommentarer av sorten "du ar fran sverige, ska inte du tala sant har?"
och nej. nar man har varit pa ostkusten i tre manader sa kanns 20grader som sverigevinter!
.
forsta dagen tittade vi pa koalor.
vi hade turen att se en koala bli till (det var en valdigt valdsam proceduyr dar pappakoala antastade mammakoala ganska grovt.)
sen hittade vi minipingviner pa kvallskvisten, och satt runt en eld och grillade marshmallows och spelade didjeridoo.
hur fint som helst!

dag tva blev vi vackta med ett berg av pannkakor. underbar start pa dagen!
sen akte tv till little sahara och korde sandboarding, det var skoj!
jag var bast efter alla ar av pulkatraning! :)
sen blev det titta pa pelikaner, som inte sag akta ut alls, men var hur sota som helst, jag vill ha en!
sen akte vi hem..
massor av mer spannande saker hande, men de har jag glomt bort nu.
nu ar jag snart hemma igen. galet.
ikvall tar jag nattbussen till melbourne.
10 timmar tar det. urk, jag ar redan trott!!

puss pa er, hoppas ni overlever kylan tills vi ses!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Haha, ha en pelikan som husdjur skulle vara något! =)

Sandboarding?! Det måste du berätta om, det så coolt ut!

jag tror det är bra att du är vid "mildare" breddgrader så du inte får en köldchock när du kommer hem! :)



Ses MYCKET SNART!! Sooo loong långkalsong!



Kramar i massor!

2010-12-17 @ 09:57:21
Postat av: Angelica

hehe koalafödelsen låter lite traumatiserande. pelikaner, är inte det fåglarna som kan ha massa fisk i munnen?



sandboarding = najs!



snart kommer du hem! crazy daizy!



puss

2010-12-18 @ 23:51:21
Postat av: Malin

haha, angelica, jag menar mer tillfallet da koalan blev till! vi fick se koalasex! helt sjukt!

och yes, pelikanerna ar fageln med sjukt mystiskt nabb!

puss!

2010-12-19 @ 00:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0