Magnetic island

forsta december. hur sjukt ar inte det? var det inte midsommarparty pa landet alldeles nyss?
.
i sondags var det ju som sagt forsta advent.
jag och tyskarna at fruktkaka drack choklad och lyssnade pa en trubadur som spelade under var balkong.
en fin forsta advent.
.
pa kvallen tog jag bussen till townsville och ett hostel som luktade ol! kul!
men townsville var ingen hojdare.
pa mandagen kom iaf Laura, en av tyskarna, sa det var ju kul iaf.
vi tittade pa miss secretagent och langtade bort fran regniga townsville som ar helt dott.
usch.
.
sa igar tog vi farjan over till magnetic island, lamnade det regniga townsville och anlande till ett magnetic island i solsken! underbart.
tyvarr gjorde  vi misstaget att tro att en promenad med tung packning i 30graders varme och sjukt hog luftfuktighet skulle vara trevligt. jag trodde jag skulle do, eller grata. det var hemskt.
tillslut hittade vi fram.
hostelet ar riktigt mysigt, precis vid havet. och var lilla bunfgalow ar med varldens basta utsikt!
sen ar det alldeles for varmt for att gora nagot alls har, sa vi gick till grannviken, men den var ocksa helt overgiven sa vi gick och kopte glass och dog lite vid poolen.
.
kvallen spenderades i hostelbaren dar det spelades boozebingo. jag vann inget. daligt.
idag har vi bara badat och solat och svettats och skrattat at att det ar sa hemskt mycket sno hemma.
jag ar glad over att vara har, men snart ar jag hemma!
i morgon tidigttidigt aker jag vidare till missionbeach.
jag alskar namnen pa alla stader har!
helt fantastiskt..
.
som toowoomba! dar vill jag bo. bara for att det ar sa manga o:n i!

pussss

Kommentarer
Postat av: Emelie

Goddag i stugan!



Fy vad mysigt och härligt och roligt och kuligt allt låter! :)



Ha så roligt i mission Beach och akta dig för de läskiga fåglarna! Se till att vinna någon tävling snart också!! En vinst måste du ju komma hem med i alla fall tycker jag allt ;)



Puss och kram!!

2010-12-01 @ 08:29:18
Postat av: Angelia

Tjena köttfärsblåbär! hehe känner mig lite vitsig.



Herregud vad trevligt det lät med bungalows och grejer! det lät mysigt att dricka choklad på första advent. Jag gjorde ingenting särskilt.



puss!

2010-12-01 @ 18:42:12
Postat av: Bonusfaster T

Hallå igen Malin,



Det är så mysigt att läsa dina "exotiska skriverier" - lite svårt att förstå bara ohur du har det om man tittar ut här hos oss! Idag -16 grader och snö, snö, snö... sagolikt vackert men alldeles för kallt!



Jag har tillbringat en jul för länge sen i Kaliforniens sol - lite svårt då för julkänslan att infinna sig, kanske som i soliga Australien?! Vi ska alla fira jul hemma hos er. Lovar att tänka på dig när du inte är där...



Ha det gott! Njut av sol och bad - ´cause you´re worth it!

2010-12-01 @ 20:27:40
Postat av: sändra

toowoomba!! det är som womba womba fast ännumer! gud va fint. det enda som saknas är rolf. och somrig ostsås. fast det är det ju ingen som heter. det hör inte hit.



haha. jag juljular för fullt här. glöggar på jobbet och spelar julmusik om och om och om igen. och alldeles nyss lyssnade jag på vad dom sjöng: im the happiest christmas tree HO HO HO HI HI HI. look how pretty they dressed me. HAPPY HAPPY ME. hur hög ska man vara för att skriva det? och sen faktiskt spela in det? shit alltså.



angelica, jag tycker du verkar sjukt vitsig idag(igår). jag gillar det. jag önskar jag hade fått höra mer. idag(idag) kanske du inte alls är lika vitsig. synd.



idag på jobbet berättade jag om dina(mina helt imaginära) problem med kanske sand mellan tårna och så. alla suckade och bestämde att det nog är bäst att vi inte pratar med dig nå mer. om du undrar varför du inte får vykort från mina arbetskamrater och så.



idag snöade det horisontellt och också lite underifrån. det var spännande. när jag kom in i hissen såg jag nånting vitt. som sen blinkade till och lite snö föll ner från ögonfransarna. då såg jag att det var ju jag. och upptäckte i samma sekund att snön som föll ner hamnade innanför min halsduk. dvs alldeles ner på halsen. skönt och efterlängtat tänkte jag där jag stod och töade upp. blöt var jag sen på knän, händer, fötter, ansikte, hår och hals.



jag hoppas du inte svettas bort. lololol <3

(din syster verkar förövrigt vara en högst sympatisk person. gilla)

2010-12-02 @ 21:31:28
Postat av: mamma

Ho, ho, ho!Här är vackert som ett julkort. Först kom Rysskylan och nu är även Tyskkylan över oss! Du får fråga din resekompis vad det är som tyskarna har delat med dig till oss i svedala? Ta vara på all värme du kan för kylan ska stanna hela december tror dom! Hoppas du får det trevligt i mission bay, och min lilla gumma åker du till det heliga berget? Jag har samma erfarenhet som din kompis av den här snön vi har, den har någon mystisk förmåga att krypa innanför alla kläder hur mycket man än klär på sig. Njut av sol och värme!!! pussar och kramar mamma.

2010-12-02 @ 22:05:03
Postat av: mamma

Ho, ho, ho!Här är vackert som ett julkort. Först kom Rysskylan och nu är även Tyskkylan över oss! Du får fråga din resekompis vad det är som tyskarna har delat med dig till oss i svedala? Ta vara på all värme du kan för kylan ska stanna hela december tror dom! Hoppas du får det trevligt i mission bay, och min lilla gumma åker du till det heliga berget? Jag har samma erfarenhet som din kompis av den här snön vi har, den har någon mystisk förmåga att krypa innanför alla kläder hur mycket man än klär på sig. Njut av sol och värme!!! pussar och kramar mamma.

2010-12-02 @ 22:06:14
Postat av: Fanny

Akta dig så du inte blir för positivt laddad och fastnar på magnetic island(HIHI)!

2010-12-03 @ 14:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0