Mission Beach

i forrgar anlande jag efter en lang fard med buss i gryningen, farja och annu en buss till mission beach.
jag blev sa bra bemott att jag tror jag blev kar i hela crewet som jobbar har. helt fantastiska ar de!
forsta dagen spenderades i en soffa lasandes, en man bjod pa steklunch och pa kvallskvisten var det poolcomp i baren.
jag var samst.
men det gor inte sa mycket, man far vara dalig!
inte sa handelserikkvall, men jag tycker om stamningen sa himla mycket har!
.
igar akte vi ivag pa regnsskogstur, vi slickade pa myrrumpor och tittade pa cassaworybajs!
mission beach ar precis i borjan av det tropiska klimatet, sa det ar massa vacker regnskog har!
sen sag vi wallabies, men tyvarr emelie, ingen cassawory! jag blev ledsen. menmen!
sen kom tyska laura hit fran maggie, och pa kvallen gick vi till baren igen.
igar var det dags for rollspel, alla fick ett nytt namn och skulle sen vara en annan person under kvallen, misslyckat, men oj sa skoj!
jag at en kanguru, eller roo som de kallar det. det var himla gott! mums.
.
idag var jag vid tully river (tully ar btw australiens blotaste stad, de ni) och gjorde rafting!
(man sitter i en gummibat och paddlar ner for en fors, man blir blot. jatteblot!)
det var hur kul som helst, men nhur jobbigt som helst, sa nu ar jag trott i hela kroppen och kanner mig som en gammal gumma!
som vanligt alltsa.
nej nu ska jag leta upp laura sa ska vi ata mat! mums.

puss i snoyran!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha slickade du på en myrrumpa? haha det låter jätteroligt, varför gör man det? smakar det gott? Det låter som något för mig! haha



det låter hur härligt som helst! åka båt på fors verkar hur kul som helst! åh så roligt!



puss!

2010-12-04 @ 12:02:30
Postat av: Emelie

Hej där!

Låter som att du har det riktigt bra! Mums med känguru! Kul att du gjorde rafting!! =) bra att du håller upp träningen lite också heeh! och vad trevligt att bli bjuden på middag! =)

Men att du inte såg en cassawory ska du nog bara vara glad för, visst dem är fina men läskiga.. dem kan ju picka hål i huvudet på en.. jag såg bara en på zoo, den var nog så läbbig!



Jag undrar också varför ni skulle slicka på myrrumpan?! :D



Massa kramar från svedala! <3

2010-12-04 @ 12:10:37
Postat av: Fanny

Instämmer. Varför myrrumpa? Jag åt fårtestikel en gång i somras. Det är en gotländsk delikatess. Fråga inte varför...

2010-12-05 @ 16:29:53
Postat av: Malin

om man slickade pa myrrumpan sa smakade det lime! som godis! sa om man gar vilse i regnskogen sa behover man inte ga runt och langta efter sotsaker, bara att hitta en myra sa ar det fixat!

2010-12-06 @ 03:25:44
URL: http://malinsresatillunderlandet.blogg.se/
Postat av: Linn

vad kul att du körda rafting malin!!! lät galet skoj...

Jag e inte alls avis på dej att du har det så varmt där borta!! jag vill oxå ha sol och värme..det e sjukt kallt här hemma. njut njut njuuut, för snart är du hemma i vinterkylan.



kal kram från mej;)

2010-12-13 @ 09:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0