Sydney, igen!

sista dagen i melbourne akte jag pa en tur utmed the great ocean road.
det ska vara en av de mest @scenic drives@ i varlden!
man kor pa en slingrig vag utmed havet, ser massor av fina stenar (hur manga stenar har jag inte tittat pa nu egentligen?).
vi stannade och at lunch, och sag fina koalor och papegojor
hela dagen gick mest ut pa att titta pa stenar och sa.
men det var fint, det borjade inte regna foren vi var vid huvudattraktionen.
da oppnade sig himmlen, det regnade fran alla hall och kanter, jag slet mig fram till klippan, drog fram kameran och tog tre bilder utan att titta och sprang sen tillbaka till bussen.
jag trodde jag skulle blasa ivag! hemskt.
for att jag skulle ma battre kopte jag fika. mums!
.
vi kom tillbaka efter en langlang dag, var kall och trott och butter.
underbart nar man vet att man ska upp med tuppen nasta dag!
.
men dagen efter det tog jag alltsa den ljuvliga bussen till sydney.
fran 7.15 till 21.30.
det var inte den basta turen om jag far saga det sjalv.
bussen var fullproppad hela vagen och det luktade som en australien longdrop.
alltsa en toalett som de placerar utmed vagarna i nodsituationer.
de luktar dass. valdigt mycket dass.
.
det har sin charm nar man ar ute i outbacken (eeh?) men i en buss i 14h?
skulle inte tro det.
.
men nu ar jag i sydney, och ska nog bara ut pa stan idag.
snart ar det jul. galet.
det blir jul pa bondi, dar kommer alla vara.
precis alla. de som inte ar dar ar tontar :)
ha det sa bra dar hemma, snart ses vi!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha. Det var verkligen några riktigt lyckade dagar i Melbourne :D Bussresan blev ju pricken över i:t! :D

Men nu är du därifrån iaf, tur det! =)

Hoppas du får några roliga dagar i Sydney och att du kan få ha fint väder nu sista dagarna! Vart bor du nu någonstans?



Tänk vad ball du har blivit nu som ska vara bland alla coola i jul. Jag tönten ska äta upp mig några kilon inför AFRICAAA så jag inte tynar bort där borta :D SÅ DET SÅ!



Vi hörs på skype om du kan på fredag morgon (vår morgon)!



Puss och kram!

2010-12-22 @ 08:36:14
Postat av: sara

PUSS

2010-12-22 @ 16:01:00
Postat av: filippa

hej!!

de låter härligt=)

vill bara tacka änu en gång för vykortet...

hoppas resan har varit kanon.

vi måste ses till våren så du kan berätta allt du har varit med om.

ha de gött

puss och kram!!

2010-12-22 @ 20:45:06
Postat av: angelica

good juul!!!!

2010-12-24 @ 22:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0