Airlie Beach

sa det blev inte riktigt sa som jag trodde det skulle bli sist jag skrev.
det visade sig vara knoligt att ta sig till yeppoon, sa det blev istallet en svang till det nya stjarnskottet emu park.
emu park ar precis lika trakigt som namnet ar.
det finns inga emuer ens!
men vi, jag och hallandaren Mark, som foresten har en laskig blick, tog nattbussen, 22.10-02.10.
jag kan ju saga att jag har haft roligare saker for mig!
men forsta dagen pa emu park akte vi till en valdans vacker o som heter great keppel island.
den var riktigt fin, och vi spenderade dagen genom att vandra och klattra runt och utforska alla skrymslen.
vi hittade mest mygg och att det inte finns nagot att ata forrutom heaven burgers. den var god.
great keppel island har ocksa en super tjusig strand som kallas monkey beach.
man maste verkligen vara en apa for att ta sig fram dit, jobbigt och svettigt!
.
nar vi kom tillbaka till hostelet hittar jag max i koket, spannande det dar att man lyckas gora samma saker hela tiden. trevligt att ses och han tog sen kvallsbussen vidare pa aventyret.
.
dag tva i emu park akte jag och min nyfunna van fransosen till the capricorn caves.
det ar en stor grotta dar det flyger runt massor av fladdermoss i. ackligt.
men det var riktigt haftigt att se och att tanka sig att han som hittade grottan krop runt i tva ar och tog sig runt med endast ett stearinljus for att kartlagga grottan kandes helt sjukt. for det var verkligen morkt och laskigt.
.
pa kvallen begav vi oss in till rockhampton. jag hade turen som fick den sista sangen pa hela hostelet dar.
sjukt. men nu nar staderna blir mindre sa far man ofta hora att det ar fullt.
.
rockhampton ar en stad full av tjurar, cowboys och krokodiler.
forsta kvallen akte vi in pa rodeo, alltsa tjurridning, och det var hur kul som hellst att se alla cowboys i olika storlekar. och ar man en cowboy sa har man verkligen rutig skjorta, jeans, boots och hatt. det ar inget som de har hittat pa pa tv!
.
andra dagen i rocky regnade det. konstant. mycket.
jag och fransosen vandrade runt i staden och drack kaffe, gick pa galleri och at mest hela tiden.
pa kvallen tog vi med oss Mark for att ata stek.
for ar man i rocky sa bara maste man ata stek! den var riktigt god. den forsta riktigt maltiden i detta land tror jag.
.
igar var det dags att checka ut, och vi hittade tva till som ville gora varan lilla grupp sallskap.
tillsammans skrattade vi at mark som ar knapp. han ar verkligen dum i skallen.
jag kan bli sa sjukt frustrerad ibland for att han ar sa trog, men sant far man val leva med.
men vi gick och tittade pa de turistattraktioner som finns har, en  "spira" som ska symbolisera starten pa the capricorn coast. inte sa imponerande.
sen en svang till botanical garden och ett gratis zoo. mera imponerande.
de hade tex en sjo full av skoldpaddor!!
och i detta land, pallar man inte applen, utan man pallar mangos!
sa jag kom hem med en mango igar. vilken fangst!
.
sen var det vantans tider.
vid 00.40 tog vi nattbussen och nu vid 07 kom vi fram.
jag far inte checka in foren 12.30, sa jag har tid att fordriva.
tjohoo!

puss

Kommentarer
Postat av: Linn

Heeej syster!

Vad najs det lät med en riktig måltid och en riktig stek!! Det behövde du;)

Vilken tur att du fick sängplats på hostellet:)

Kul att vara i en riktig cowboystad!! haha..dom lät som riktiga snyggingar dom där grabbarna;)



Här hemma är det snöslask och stengrått..jag tror inte solen har lyst på 2 veckor eller nått... det känns som att det aldrig riktigt blir dag!!

I helgen blir det första advent och jag ska baka lussebullar och knäck och pynta!!

När du kommer hem måste vi ha en julmiddag med massa julmat och lussebullar å annat smaskigt!



jag skanar dej skruttan!

ta hand om dej.

pussar

2010-11-22 @ 11:32:15
Postat av: Angelica

Vad roligt att du träffade max, det verkar ju verkligen som om du kommer träffa på honom eller någon annan igen av en slump!



Det lät sjukt läskigt med grottan, grottor är läskiga!



Jag skriver just nu en film/modeanalys om cowboys! i relation till homosexualitet! roligt att det verkligen ser ut så på riktigt



hur smakar mangosarna? föreställer mig att de måste vara sjukt mycket godare än de man kan köpa i sverige!



Hoppas det gick bra att fördriva tiden! just nu sitter jag i mitt rum och ska plugga, det snö/regnar jätte mycket ute och det är kallt! burr burr.



Om du träffar på en svenk tjej som heter Tove så är det min gamla gymnasiepolers, såg på fejsbok att hon också är där. hehe kanske sjukt liten chans att du skulle träffa på henne. men ändå.



Hoppas allt går bra! Hoppas du tar massa bilder som man får se sen! puss!

2010-11-22 @ 13:43:07
Postat av: Emelie

Halloj!



Great keppel island låter ju helt underbart =) Men grottan lät sisådär hehe, häftigt men äckligt.. haha, att han utforskade den så länge med ett litet ljus, jag skulle fått panik efter 1 dag.



Coolt med rodeo! :) Och gott med kött!! Mmmm! Visst är cowboysen lustiga hehe. Så roligt att de faktiskt är cowboys! =) Såg du några krokodiler?!



MEN MALIN, inte palla! oavsätt frukt! Grrr... Men jag undrar ändå jag också om det var god?



Hoppas vädret blir bättre och att du kommer ut på seglingen!



Puss och kram! <3

2010-11-22 @ 16:31:31
Postat av: Bonusfaster T

... och vi var på en fin-fin "mottagning" i fredagskväll - du saknades! Men vi pratade om dig och skrattade mycket (inte åt dig!)



Din mamma och Petri har ju gift sig - vi andra fick ju bara vara med på visningen av bilder, så här i efterhand.... Så fina de var!



Din mamma var verkligen den vackraste bruden!!! Otroligt vacker klänning, kring vilken det finns en hejdlöst galen historia!, tindrande ögon med lösfransar!, en otrolig brudbukett! Och du ska se RINGEN! Du har mycket att ta igen när du kommer hem!



Hasse var söt, som vanligt. Emma är inte ett dugg rädd för honom längre trots att hon var tveksam till att ta sin finaste disco-tyll-kjol. "Hasse kanske drar i den!"



Ha det riktigt gott! Och vi ses snart!?

2010-11-22 @ 22:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0