Brisbane

sa nu ar jag i brisbane.
vi akte hit med greyhoundbussen igar, den forsta av manga bussresor har!
men hostelet verkar bra, vi blev uppgraderade fran ett 12bed till 5bed utan att behova betala nagot,
och grattis internet i 1,5h! grattis ar gott.
men igar innan vi akte hit sa var vi pa ripleys museum, mycket bisarra saker att titta pa..
.
men annars var jag inte jattefortjust i surfers. inte riktigt min typ av stad, men det var anda kul att aka forbi och se den. jag hade ju kul, men jag forstar inte en kille som sa att han inte vill annat an att flytta dit nar han blir pensionar..
.
idag ar en seg dag, men vi var pa bio jag och max och sag the socialnetwork.
innan filmen var det en trailer till harry potter, jag fick gashud!
och blev lite ledsen nar jag insag att jag far se den sjalv for jag bara maste se den sa fort den kommer!
.
men somsagt. det ar lite segt idag. huvva.
men har ni forresten laten Barbra streisand dar hemma?
har spelas den sjukt mycket och jag tycker den svanger!
.
en sjuk grej nar vi gick fran busstationen igar sa hor jag nagon ropa Malin!
sa ar det de galna kanadensarna som kommer dar!
nu borjar man alltsa mota folk man tidigare traffat.
alla aker ju som sagt samma rutt ungefar..
tyvarr lamnade de staden igar, men jag klarar mig.
det finns gott om engelsman som tycker om att ga pa party och dricka ol.
nu borjar ju faktiskt ol smaka gott.
trodde aldrig jag skulle saga det!
.
nu har jag bokat boende for julen i sydney ocksa, kanns bra att ha det ordnat, men kanns fortfarande helt sjukt att jag inte ar hemma vid jul. Men lova att ni fixar varldens fetaste nyarsfest nar jag kommer hem!!
.
Puss

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis är verkligen gott! =)

Kul att du mötte kanadensarna igen, du träffar säker på dem senare på resan! :) galet folk är kul folk!

Ja tänk att du är borta på julafton! :( vi får äta julbord direkt när du kommer hem!

Många kramar!!

2010-11-03 @ 16:33:52
Postat av: Angelica

Det är stört att du inte kommer vara hemma på julafton! men det blir spännande också, det är skänt att skippa allt julstök, min bästa jul var när jag spenderade den i Thailand!



åh måste också se harry filmen! men det är ju så jobbigt att de har delat upp den i två!



jag känner inte igen låten barba streisand! du får spela den när du kommer hem!



puss puss! såg ditt facebookmedelande! ska svara på det nu!

2010-11-03 @ 19:41:40
Postat av: Hemliga Fredrik

Låter som du har det grymt... när kommer du hem?

2010-11-04 @ 00:14:57
Postat av: Fannytastisk

Ååååh det är så kul när man stöter på folk igen. Älska sånt. Bra att du jobbar på med ölen, då blir det billigt som är nästan som gratis som är gott!

2010-11-05 @ 14:35:04
Postat av: Linn

Heeeej syster!

Jag gratis e gott, det gillar vi, he he!

Det låter som att du fortfarande har det grymt där borta, det blir jag glad av att höra.

ha ha..kul det där när manbörjar stöta på folk under resans gång som man redan träffat, det kommer du säkert göra flera gånger!

Vi kommer sakna dej på julafton:)

puss

2010-11-09 @ 08:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0