Noosa

att borja med, noosa kan nog vara det finaste, bastaste platsen nagonsinn.
.
resten av tiden i brisbane var lite seg.
vadret var inte det basta och jag kande mig lag.
man ar inte pa topp varje dag har borta alltsa..
men vi var iaf pa en djurpark som heter Lone pine koala sanctuarity.
den ar full av massa sota koalor som man fick klappa pa om man var snall!
sen fanns det som en stor inhagnad dar man kunde ga runt och klappa pa kangrusar och emuer!
helt knasigt, och kangrusarna har stort ackliga fotter och hander.. bla!
och sa tittade vi pa ormar och far, hundar och wombatar och wallabies..
sa aven fast jag inte har sett de traditionella djuren IRL, sa har jag iaf sett dem levande!
och klappat pa dem.
det ni!
.
en dag var vi och bara gick runt och tittade pa museeum vid south bank, alla museer ar gratis, sa det ar latt att kanna sig kulturell. finfint.
varat hostel var sa bra, de har en stor utomhusdel pa taket dar man kan sitta och ata, och dricka ol.
man dricker alltid ol. mumsmums.
.
sista kvallen var dock inte bra, en fransos fran varat rum hade kopt en flaska jonnie walker som han ville dela med oss. inte bra!
.
men sen begav vi oss med greyhoundbussen till noosa.
dar var det helt underbart varmt!
sa vi tog en runda i nationalparken och letade efter koalor, sag inga men dock massor av delfiner!
.
idag har jag bara segat pa stranden. jag motte ocksa en av tjejerna som jag var pa surflager med! kul..
och pa stranden idag helt plotsligt sa borjade det tjuta, och livraddarna borjade springa runt och vifta med handerna for att fa folk upp ur vattnet, tydligen sa hade det setts en haj nagonstans, sa det blev badforbud under hur lang tid som helst, daligt nar det var typ 30grader.. men jag sag ingen haj tyvarr!
hm. ikvall blire nog bara chill... jaja..
hejhej!

puss


Kommentarer
Postat av: Angelica

Älskar att du gillar öl! Här ska drickas öl när du kommer hem!



Vad tråkigt att du kände dig låg, men det är nog inte så konstigt! Allt är ju inte bara solsken, men jag tycker du är så modig att du åkte iväg själv!



Fan vad läskigt med haj!



här hemma är det kallt och jag blir inte alls avundsjuk på dig!

2010-11-07 @ 21:06:08
Postat av: Emelie

Dumma koalor som gömmer sig alltså! Man börjar ju undra om dem finns på riktigt i det fria... Men gud vad fint att se så mkt delfiner! :)



Det låter som att du har det toppen iaf trots en låg dag.. det är ju så.. kan kan inte vara på topp varje dag =)



Njut i Noosa men akta dig för hajar!



Puss och kram (PS: det är SVINKALLT idag hemma!)

2010-11-08 @ 13:38:33
Postat av: Fanny

Instämmer med föregående. Tips: Håll dig undan tills det blir varmt här igen(fast kom hem för vi saknar)!

Jag brukar också se en massa djur när jag är full. Puss

2010-11-08 @ 20:33:17
Postat av: Bonusfaster T

Halloj Malin,



Kul att du berättar här vad du har för dig! Googlade på Noosa. Vilket paradis! Varthän bär det iväg sen då? Mera norröver?



Här hemma i Svedala är det MÖRKT och KALLT. Alla varnar för snökaos imorgon. Jag har redan idag köpt ett förköpshäfte för att kunna åka buss till Gullmarsplan imorgon bitti stället för att ta bilen... :-(



Emma blir förståss glad om det ligger vit, vacker, puffig snö ute imorgon... Ja, man får väl glädja sig med barnen...



Din mamma och min lillebror åkte till Afrika igår. Så de har det nog bra där i solen nu! Din storasyster är hemma hos dem och tar hand om barn och djur... ;-)



Min bror har ju, som du vet, ägnat sig bl a åt att renovera vårt hus, så han är nog helt utarbetad och i stort behov av lugn och ro!! Det får han nu...



Ha det riktigt gott och skynda inte hem!

T

2010-11-08 @ 21:16:24
Postat av: Linn

Hallå där!!

ååå..vad kul att du varut på djurpark och fått klappa söta djur! klappa du koalan? Du kommer säkert se nån i naturen så småningom!

Fan vad kul att du lärt dig dricka öl malan.. Det gillar vi!

Men guud vad obehagligt det lät när dom varna för hajjar på stranden..Man vill ju se en på avstånd i såfall;)

Här hemma är det så kallt och det blåser som tusan.. jag vill inte gå ut!

Din lilla Hasse mår jätte bra. Han var på lida med Fredrik och Leha i söndags och igår var han med på Fredriks jobb. Det går jätte bra att ha honom i bilen och han flåsar inte ens:) Vi lovar att ta hand om honom åt dig! Du ska vet a att han saknar dej

ta hand om dej syster. puss

2010-11-09 @ 08:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0