Withsundays

sa nar jag antligen fatt checka in i mandags inser jag att jag delar rum med nagra som ska med pa seglingen.
mycket praktiskt! sa vi gar och ater pizza och forsoker ignorera att det sporegnar utanfor.
den har veckan ar det sk shoolies week i australien. det innebar att alla ungdommar aker och forsoker festa.
tydligen hade vi 2800 minderariga shoolies har i airlie. skoj. eller inte. ingen tycker om schoolies forutom shooliesarna sjalva!
.
men sen blev det tisdag, och vid 7 pa kvallen bar det av ut pa stora vida havet.
det var sjukt gungigt och det kandes som man var full mest hela tiden. 
men det gick bra, jag overlevde, ganget pa baten verkar trevligt, och besattningen lika sa..
innan vi gick och sov blev vi uppropade pa dack, det var en manregnbage!
en helt vit regnbage som syns under natten. sa sjukt coolt!
.
men jag upptackte att det var ytterst skont att sova i en gungig bat! 
som en bebis blev jag gungad till somns och vaknade klockan 7 av matklockan. 
och vet ni vad?? SOL! 
har inte sett sol pa ett bra tag, sa jag blev sa glad sa. 
vi borjae med att aka in till whitehaven beach, som var sjukligt vacker, och eftersom vi akte hit under natten och vaknade upp har, var vi ensamma! praktiskt. 
sa vi solade, forsokte ga en promenad men vande snabbt nar vi sag en blagronsilvrig laskig orm. 
usch.
nar resdten av turisterna kom klattrade vi i vara guimmibatar och akte ivag igen. 
det var tillrackligt med vind sa vi kunde segla!
det var spannande. jag som aldrig har seglat liksom..
sen blev det massor av snoklande, och vi har sett delfiner, stjostjarnor, skoldpaddor, rockor och krabbor med blattskal..
.
Men withsundays ogrupp ar sa sjukt fin, tyvvarr var det for daligt vader andra dagen sa vi kom aldrig till revet.
men jag ar nojkd med de tre dagarna och natterna anda.
maten var riktigt bra, tacos, grillad fisk, kycklig m.m. sa det blir svart nu att vanja sig vid nagot annat! 
.
igar kom vi tillbaka, och aldrig har en dusch varit sa skon!
i morgon aker jag vidare till townsville, men forst ska jag och tyskarna fran baten fira forsta advent!
hoppas ni har det bra dar hemma.
jag svettas.
.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Emelie och Johan

Hej fina syster!!



Äntligen kom ett inlägg! :)



Låter som en fin och kul tur trots vädret. Mysigt att ni fick whitehaven beach för er själva, det är ju så mkt bättre då! :) Var det lågvatten när ni var där? Det är så trist att man inte kan beställa fint väder... Men tänk Linns thailandsresa, det regnade ju och var översvämning nästan varje dag! =) Så mer tur än henne har du ju iaf haft!



Här hemma har vintern kommit, det är riktigt mkt snö och galet kallt, i natt var det säkert är än 10 minus, så det är dunjacka på och vantar och sockor som gäller! Men min tjusiga vinterpartyskor funkar perfekt att snövandra i :)

Dem säger att det ska bli en supervinter i år igen!



Vet du, jag klarade min andra tenta, och det var bara 40% som klarade den så det var skojigt!

Annars händer inget speciellt här hemma, men det ska bli mysigt att julpynta imorn.

Mysigt att du får lite adventsfirande också :)



Akta dig för shollisarna, dem låter jobbiga!



Ha det fint nu, vart åker du efter townsville?



Massa kramar! <3

2010-11-27 @ 14:48:46
Postat av: Linn

Hej syster yster!!

Äntligen kom ett litet inlägg;) som jag har väntat!

Vad härligt att höra att solen lyser lite på dej:)

seglingen lät ju skithäftig! alltid välkommet med god mat och trevligt folk,hihi.

Kul att du sett både delfiner, sköldpaddpr å andra häftiga djur... dock lät den där ormen inte speciellt trevlig.



Här hemma är det sjukt mkt snö..typ som förra året. ca 10 minus och snön bara vräker ner, det är rätt mysigt faktiskt. Igår var det första advent så jag och Fredrik baka pepparkakor och knäck å pynta lägenheten, det var såå mysigt.



saknar dej skruttan!ta hand om dej

många kramar

2010-11-29 @ 08:49:31
Postat av: mamma

Hej gumman! Du ska njuta av värmen som bjuds för här är kallt!!! och snöigt!!!! Vi har adventspyntat och så och vi saknar dig så, vi har hängt upp adventsstjärnan och satt in en hyacint till dig:)

Vad mysigt det lät om din segeltur, Fick ni hjälpa till något ? Ha det så bra nu på nästa etapp på din häftiga resa. Massor av pussar och kramar mamma och Petri.

2010-11-29 @ 16:35:07
Postat av: Moster Nina

Hejsan Malan! Ska nu skriva det fortaster jag kan för jag brukAR bli utloggad...

Blåa krabbor? Var det någon som målat dem tror du? Låter som du har det så bra!!

Ja, vi har det kallt, alla är hemma och brasan är tänd, ganska mysigt faktiskt. Njut nu av värmen, kylan finns kvar när du kommer hem. Puss fr moster, allahälsar till dig med tusen kramar!!!

2010-11-30 @ 21:05:31
Postat av: Sändrä

alltså ÄNTLIGEN!! kan jag läsa din blogg igen!! jag har inte haft internet på femton år(tre veckor) och jag trodde jag skulle dö!



gud va avundsjuk jag blir på allting. jag vill också resa, se saker, träffa människor och palla mangos. jag höll på att skriva mongos. va fel det hade blivit.



jag tänker på dig när jag vadar ut i snön varje morgon. att åh. malin kanske var tvungen att sparka av sina flipflops(THONGS) nu. hon kanske blev lite svettig mellan tårna. stackarn. tur att jag slipper svettas. ELLER VÄNTA! jag svettas ju sönder om magen! det är bara dom stackars kroppsdelar som sticker ut som trillar av pga köldskador. tur att jag aldrig använt mig av huvud, ben och armar särskilt mycket.



det är bra att du inte är bummed för att du inte är hemma på jul. det är det som är så himlans bra med traditioner. här hemma kommer allt vara precis som vanligt så du missar ingeningenting. sen nästa år och alla år framöver kanske kan du sitta här hemma och ba: en gång var jag i australien på jul. shit va CRAZY jag var då. mm. cheeky monkey



nu måste jag gå och lägga mig. för jag måste gå till jobbet i morgon. ååh. LÄNGTAR!

2010-11-30 @ 22:29:22
Postat av: Emelie

Haha, Sandra du skriver så himla roliga inlägg :D bra att du har internet igen tycker jag haha! :D

2010-12-01 @ 08:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0