Arrawarra!

Hey igen
nu ar jag da pa surfcamp. att surfa ar djavulskt svart!
jag tror personligen att jag ar for liten for bradan
jag maste ha storre hander, fotter, mer muskler och massor av mer fett for att klara av det har!
men det ar kul att prova att jag inser att jag inte kommer att bli det surfproffs jag dromt om!
.
sa, nu ar jag alltsa vid Arrawarra, utanfor en stad som heter Coffs harbour, ca 3h fran byron bay.
forsta forflyttningen tog endast 8h med en mysig liten buss. usch.
jag har fortfarande inte traffat nagra andra svenskar an max och emma, helt sjukt. trodde det skulle flockas av dem!
men det ar fint har. massor av tyskar och hollandare.
igar korde vi en sitta runt brasan och sjunga kvall.
valdigt fint nar ingen kan texten ska ni veta!
.
igar var forsta dagen med sol pa det har stallet pa tre veckor, tyvarr haller det iunte i sig.
det ar en storm pavag nu. kul! men pa mandag ska jag flytta vidare till byron bay
hoppas vadret ar battre dar.
.
de enda djuren jag har sett an sa lange ar massor av fruitbats, en flock pa flera miljioner (kandes det som) flog over oss forsta kvallen har, sjukt ackligt. (fruitbats ar gigantiska fladdermoss) har sett nagon papegoja ocksa. och en fagel med lang nabb...
.
men vi surfar tva ganger om dagen, och sover typ emellan. men det ar mysigt. trevligt folk, och jag kommer sa kunna tyska nar jag aker harifran!
.
PUSS

Kommentarer
Postat av: angelica

Åh vad roligt det låter. förstår att det är svårt att surfa!



hoppas det blir bättre väder!

2010-10-15 @ 15:54:59
Postat av: sändra

tjabba mulin! alltså sjukt ovärt med fladdermöss. äckel. kasta saker på dom så flyger dom nog iväg. också: du äger brädan. den äger inte dig. till skillnad från bollar som gympa-pelle alltid ropade att man skulle vara snäll mot, så måste man bli arg på brädor ibland. så ere bah. eller, nu kanjunte jag surfa. men så funkar'e med snöbrädor iaf. lite djävlar anamma. du får visst bli proffs förresten. då kan jag åka med som groupie/manager/agent/mamma/kompis/syskon/faster!



idag blev jag bjuden på kalas av en liten pojke på ica. jag höll på att plocka lite välförtjänt fredagsgodis när han kommer fram och lägger ena armen på lådorna i min knähöjd och säger: tjabba. och ser sådär avspänd ut som bara barn kan tro att dom gör när dom egentligen ser kanska obekväma ut. sen undrade han om just dom där lakrisarna jag plockade var goda. dom är mina favoriter sa jag. å då berättade han att dom inte alls är goda men att hans pappa också tycker det. och just därför var jag bjuden till han och hans morfars kalas som är i morgon för då fyller han fem år. jag visste inte riktigt vad jag skulle säga men sa tack. a-ah sa han och indianskuttade iväg till sin mamma. tyckte att det var så fint.



ha det nu bra i vattnet. men gå upp när du liknar ett russin! puss

2010-10-15 @ 17:42:34
Postat av: Emelie

Heeej!



Haha, jag håller med om Sandras råd, ta till dig dem! äg brädan!! =) Även om du inte blir surfproffs så har du nog lärt dig liiite om surfing iaf tror jag allt =) Och tyska!

Åhh, såg du dem äckel fladdermössen?! visst är dem vidriga!? vi såg dem innan vi skulle till Fraiser Island :S hur kan de heta så? skumt!



Trist med vädret :( Kanske ska ta en "avstickare till Ayers Rock" innan du fortsätter uppåt sen? Så kanske det är bättre sen?



Jaja, det låter som att du har det bra iaf!!! =)



Vi hörs snaaaart! Kram!

2010-10-16 @ 19:45:18
Postat av: Mamma

Halloj!!! Klart att du "äger" brädan gumman du får bara göra det på ditt sätt. Hoppas att du slipper de äckliga fladermössen och kanske ser en kängru

istället! Det vore kul tycker jag.

Jag vet att du är i Byron Bay nu och festar med dina nyvunna surfvänner hoppas att det var kul!

Många kramar och pussar mamma.

2010-10-17 @ 15:28:48
Postat av: Linn

Heej syster:)

hahha...visst är det svårt att surfa!! man tror att det ska vara mkt lättare än vad det faktiskt är... men jag tror säkert du kämpade på bra och har lärt dig en hel del på dagarna på campen!!

Blää för äckliga fladder möss. En koala hade vrit trevligare:)

ha ha..lät kul med sång runt eld..måste ha varit riktigt skönsång det där;)

ha så kul i bayron nu och hoppas max kommer ikapp dig snrt:)

puss o kram

2010-10-18 @ 07:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0