en parantes

Melbourne ar en valdigt fin stad, men det finns liksom inget att titta pa.
igar var jag uppe i Melbournes (australiens?) hogsta bodstadshus, 300m var det.
88vaningar pa 30 sekunder med hiss. jag fick lock for oronen och kande mig som en tant!
.
efter det tog jag mig till st Kilda.
en valdigt fin stadsdel, med en mysig strand (dar man tydligen ska kunna se pingviner, men saklart inte jag).
mest av tiden har tanker jag pa mat. helt sjukt.
men det finns massor av fina restauranger har, och jag vill ata pa alla!
det slutar oftast med att jag gar tillbaka till hostelet och ater nodle in a cup. Mums!
.
men jag ater iaf. igar at jag pasta med sas.
och har i melbourne kryllar det av svenskar.
de ar verkligen overallt!
.
och idag ar vadret battre. riktigt varmt och jag skulle nog hellre ligga pa en strand an att ga runt har.\
men jag har varit pa en marknad, dar det fanns hur mycket som helst att pilla pa!
men jag nojde mig med en stor smoothie som hette Pulp Fiction.
for en san maste man bara dricka!
.
men i morgon ar det ju halloween, och da lar det bli party.
annars var vi bara ute och tog en ol igar.
(ser ni?? jag lar mig att dricka ol! ar faktiskt lite stolt over mig sjalv)
men goon. den hemsheten kommer jag nog aldrig kunna dricka..
forlat, det har var ett vardelost innlagg, men det ar sa varmt ute att jag inte vill vara dar!
stackars mig liksom.

men puss och hej leverpastej


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej där!! :)

Bra jobbat med ölen, jag drack en igår också, nästan en hel 33:a faktiskt!! så det så haha =)

Flyg försiktigt imorgon och ha så kul i surfers paradise!

Tänk att du redan har varit borta en hel månad! helt galet!

Ha så skönt i värmen nu tant! imorn ställer vi om klockan till vintertid här hemma, gud vad kul det ska bli med att det blir mörkt redan kl 17, längtar! eller inte.. haha.. tänk på det du ;)



Många kramar

2010-10-30 @ 13:32:55
Postat av: Moster Nina

Hej Malan!! Mosters tjej på andra sidan jordklotet, helst fantastiskt!! Har nu läst igenom din blogg, vilken resa du gör och vilka minnen du kommer att ta med dig hem.. I går var vi och spelade Boul med din mamma och Petri och var sedan ute och åt, mysigt. Var rädd om dig så hörs vi snart igen. Puss och kram från moster Nina.

2010-10-31 @ 17:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0