fortf. Byron.

nu sitter jag har igen.
.
idag nar jag at frukost blev jag bestulen pa min frukostskal, sa nu kan jag inte ata yoghurt langre! himla sorgligt.
pa det har hostelet fick man alltsa en liten korg med de saker man behovde, och nu har jag en sak mindre.
.
jag har glomt min kamerasladd hemma tyvarr, sa bilder far ni se om jag skulle hitta ett stalle som har minneskortslasare.
.
sen jag kom till byron har jag jag besokt det finfina fyrtornet som finns har, light house, tva ganger. har man ur ser man valar, jag sag bara tre sota delfiner!
for nagon dag sen var jag och hollandarna i en stad i narheten som heter Nimbin.
det ar en gammal hippiestad dar man mots av tandlosa man pa gatan som glatt erbjuder en kakor
(jag provade inte!)
men resan blev lite mer dramatisk an vad jag trodde den skulle bli, nar vi var inne i en butik ramlar helt plotsligt en tjej fran gruppen ner pa golvet och borjar krampa. honj har tydligen epilepsi och jag blir helt forstenad.
trodde verkligen inte jag skulle reagera sa, men jag kunde inte gora nagot alls. nar hon vaknade till liv inser vi att hon har slagit axeln ur led, sa det var bara att saga hejda till den planerade bbq och vandra till sjukhuset.
bra med sma stader, sjukan ar alltid nara!
.
men vi har hangt pa en bar/klubb har i staden som ar ett riktigt knasigt stalle.
cheeky monkeys heter det, och deras mal med varje kvall ar att folk ska bli fulla och nakna. typ.
men man kan fa en middag och gratis dricka for 5$ och det ar ju valdigt trevligt! billigare och lattare an att gora sjalv.
.
jag har fortfarande inte sett nagon kangru eller koala, men jag stirrar och stirrar sa de ska nog inte lyckas gomma sig lange till! papegojor finns det mycket av och fruitbats ar det fortfarande allt for manga av..
i morgon kommer antligen max hit, och det ska bli himla trevligt!
man saknar faktiskt att prata svenska, nu ar den enda jag pratar svenska med den svenskareceptionisten!
hon har bott har i 25ar och jag kan inte lata bli att tanka att hon ar jag om 25ar.
for nar jag sitter pa stranden och svettas, tittar pa havet som ar sa vackert (men fortfarande kallt) och bara ser alla manniskor, och laser att det har snoat hemma, da ar det faktiskt svart att langta hem.
aven fast jag sjalvklart saknar er!
.
men nu har iaf alla hollandare lamnat mig, men kvar pa hostelet ar det tva kanadensare som ar riktigt trevliga.
en av dem ar smart och skaffade sig en tatuering och bokade tid for endags dykning tre dagar senare. perfekt nar man inte far dranka den..
.
nu funderar jag pa att ga pa bio ikvall faktiskt. for att ha nagot att sysselsatta mig med. eller ga ut med kanadensarna. hm.

puss!

Kommentarer
Postat av: Ankan

åh vad härligt! kul att max antagligen kommer! du har inget att längta hem till, njut på!

2010-10-23 @ 20:16:24
Postat av: mamma

Hej sötnos! det låter trevligt det där med att sitta på stranden men jag vill att du kommer hem innan 25 år!! Här har vi urtrist oktoberväder, usch!! njut av värme och sol du! Hur är det att tvätta är det tvättomater eller? Puss och kram mamma.

2010-10-24 @ 16:30:54
Postat av: Linn

Heeej fina syster:)Låter helt underbart det där.. jag skulle oxå vilja sitta vid en strand och se ut över havet. Häftigt att du sett delfiner. och hoppas koalorna och känguruna visar sig snart...spana vidare!!

jag hoppas verkligen inte du blir kvar där i 25 år,utan kommer hem när du ska;) jag saknar dej här hemma.

Kul att Maxen kommer nu,wiiiiehuu!

njut av dit härliga liv.

Många kramar

2010-10-25 @ 14:26:00
Postat av: sandra the sauce

hur e läget bah eru fräääsch?!



här hemma är det mörkt när man går upp på morgonen. och när man äter frukost. och när man går ut genom dörren. och när man sitter på tunnelbanan. men det har precis börjat ljusna när jag går dom tio metrarna mellan tunnelbanan och stora sjukhusingången. sen när jag går ut igen nästan nio timmar senare håller det på att mörkna. åh va jag längtar till vintern när jag slipper se solen helt! ah, juste snöade ju häromdan ja. angelica nämde det såg jag.



jaha. vad mer... åh, bartendern smsade!! dör lite

2010-10-25 @ 18:40:36
Postat av: Emelie

Taskigt att sno din skål!! Grrrr! :( du får äta ur handen :D

Kängru kommer du nog se snart men koalor får du stirra mkt noga efter om du ska lyckas se någon! jag håller tummarna! :)



Allt låter så hrligt och roligt! fortsätt så =)men lova att komma hem! annars börjar jag gråta!



Kramar!!

2010-10-26 @ 17:15:18
Postat av: bonusfaster T

Idag fick vi ett underbart, sött koalakort i vår brevlåda! ... all the way från Australien! 1000 tack! Emma la det omedelbart till sin vykortssamling...



Låter som du har det jättehärligt där! Njut av ledigheten och alla nya intryck. Hemma i Sverige får du ju vara resten av livet... ;-)



Lev väl!

2010-10-26 @ 20:37:54
Postat av: Grannen Tant Carina

Hallå Malin,

till slut fick även jag din adress! Så nu fick jag läsa ikapp lite! Det låter fantastiskt!Passa på att njuta av sköna dagar, och alla härliga och märkliga människor & ställen du kommer att träffa på! Här hemma så upplever du inte ens en bråkdel.....Men kom gärna hem i tid, så att mamsen inte blir så orolig ;-))! Sen kan du alltid åka iväg igen! Stor kram från oss på andra sidan gatan ( och jorden.....!)

2010-10-26 @ 20:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0