Melbourne

insag att det var ett litet tag sen jag skrev, men vad gor det?
.
efter sista inlagget blev det den knasigaste kvallen hittills i detta stora land!
nar jag kom hem fran internetcafet sitter tre australiensiska tjejer i mitt rum, och genast bjuds det pa bundaberg o cola.
jag som hade tankt ligga i min sang och ata kakor fick snabbt byta plan.
helt underbart att vara i ett land dar folk ar sa, bjuder pa sig sjalva och dricka ur sin stora frysbox.
alskare!
och i sondags morgon kom da Max till Byron Bay, och eftersom jag var sjukt insatt i byron blev jag ju given turistguide!
vi vandrade runt i staden at pizza och tittade pa stranden..
.
pa mandagen gick vi upp till The Light House igen, och den har gangen sag vi en flock (sager man flock, stim eller grupp forresten?) delfiner som skuttade runt i havet!
och eftersom det regnade till och fran hela dagen fick vi ocksa aran att se 3 stora odlor, en liten orm(!!!) och en liten odla. sa spannande ar det alltsa i byron bay, men jag alskare anda aven fast det inte ar sa spannande!
nar vi gick i skogen blev jag forresten biten av en elak myra, det gjorde hemskt ont och max tyckte nog jag var lite lojlig!
.
Men nu ar jag alltsa i Melbourne.
jag flog hit fran den lilla halan Ballina igar, via sydney dar planet  blev forsenat med hundra ar.
men sen val i Melbourne motte Ricky, eller Britten, mig vid bussen.
vi gick en promenad och han visade mig sin del av staden.
det var hemskt trevligt att traffa honom, det var ju trots allt snart 2 ar sen sist!
.
idag checkade jag in pa mitt nya hostel, 21 dollar natten!!! jag ar sa glad sa for detta kap!
sa har kommer jag stanna till pa sondag, och sen aker jag upp till surfers paradise dar jag moter upp max igen, och darefter ska vi aka vidare tilsammans!
blir kalas att ha nagon att laga mat med, for det ar ju sa himla trakigt att gora sant sjalv..

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Allt låter underbart :)

2010-10-27 @ 17:03:26
Postat av: angelica

Håller med emelie! låter jätte bra, vad roligt att du träffat både max och britten! Kul att ni slår ihop er! jätte roligt att se lite bilder! det ser myclket varmare ut än vad det gör här hemma!! hata myror, jag förstår dig!

2010-10-27 @ 18:27:22
Postat av: sara

hej! låter som du har det jättebra! fina bilder du har lagt upp, skönt att se att du är hel :) puss och kram, saknar dig massor

2010-10-28 @ 20:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0