New Zealand, Auckland

sa, nu har jag antligen hamnat i New Zealand!
.
Sista veckan i Perth var jag och Sean pa IKEA, akte till en hundstrand med Jimmy, svettades at mat och hade det bra..
.
torsdag natt akte jag till NZ, sa efter 15 timmars resa, noll somn och noll mat i magen kom jag fram till mitt hostel, sov och vaknade nagra timmar senare i ett rum med massa folk som tyckte att jag skkulle folja med pa aventyr ut i natten.
det kunde jag inte saga nej till!
sa vi borjade med att spela "jag har aldrig" och gick sen ut i aucklands natten.
.
dagen efter var jag dodare an dodast, sov som en stock och akte sen till flytgplatsen for att hamta upp Sean!
Auckland ar en syor stad, med massor av hoga hus, ganska likt Australien.
Aucklandersarna alskar sitt kaffe, sa edet finns cafeer overallt.
.
Det vi har gjort sen vi kom... Vi har varit pa Aucklands art gallery, Museeum of art och sett en Maori kultur forestallning.
Maori kulturen ar sa himla imponerande, och haka ar sa sjukt coolt, googla haka, eller new zealands all black, och ta en titt!!
sen var vi uppe i SkyTower, som ar det hogsta tornet den har delen av varlden. himla coolt.
vi har ocksa spanat pa en julparad, m som bla inneholl byggare Bob, en jattekiwi med tomteluva och en Superstor snogubbe ! bast..
.
annars sitter vi och forsoker fa tag pa en bil och forsoker gora det basta av dagarna.
det ar kallare har an i Perth, kanske 24grader, men det ar lite regnig i luften hela tiden. det ska vara battre utanfor Auckland dock. auckland ar lite som London och Melbourne, alltid regn..
.
Hoppas ni har det kalas dar hemma, tidsskillnaden ar nu 12 timmar och jag kanner mig langre bort fran hemma an nagonsin, och saknart er massor!
.
PUss och kraaaam!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj vad roligt att du hamnat på nya zeeland!! Avis!!! Har sean varit där innan?



Sandra är hemma en sväng! Roligt!! Ojoj undra hur mycket klockan är hos dig nu...



Puss!!

2011-11-29 @ 18:30:10
Postat av: Mamma

Hej raring! Det finns bara ett ord!! Äventyr!!! Jag längtar tills du börjar skriva om allt ni ser och upplever så himla långt borta från oss i kalla norden. Burr, Burr idag är det kallt hela 3-.. kallaste morgonen hittills. Jag ska julhandla med Nina och Petri jobbar. Kör försiktigt och skriv snart! Hälsa Sean, längtar efter dig Kram mamma.

2011-12-03 @ 09:05:44
Postat av: Linn

Heeej lillalilla syster:)



Gud vad kul att äntligen höra ifrån dig, igen!

det är superkul att höra om dina äventyr;)

Du lever lite för mej där borta oxå,hehe.

Här hemma är det grått,grått å åter grått..

ca1 minus men ingen snö i sikte vilket gör att det är så mörkt!

idag föll det några yttepytte flingor när jag å patrik var på gamlastans julmarknad,det var lite härligt:)



Kör försiktigt sen nä ni får tag på en bil;)



saknar dej massor oxå! skulle bara vilja ge dej en varm kram!! men du kanske kan få en av shan ist,hihi?!



ta hand om dej!

Stor kram

2011-12-05 @ 22:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0