Perth 2

Sa. jag har varit vardelos pa att hora av mig och pa att skriva. forlat. har varit sa mycket bara.
jag ar fortfarande i Perth, och har andrat min flygbiljett sa att jag aker samtidigt som Sean, nasta fredag, 25e.
.
Sen jag kom hit har jag jag bott med Seans mamma Kerry och hennes man Joe och deras mops Jimmy.
Kerry har matat mig och visat mig olika stallen i Perth under helgen och under veckan har jag tagit hand om mig sjalv.
.
Pert ar ganska stort, kanske mest for att jag mest sett sma sma fiskebyar under de senaste veckorna, det ar egentligen ingenting i jamforelse med Sydney och Melbourne.
Jag har spendera en dag i stan, shoppat vykort och fonstershoppat klader..
en dag var jag i Fremantle, en liten stad 19km utanfor Perth, full av sma sota butiker och cafeer..
.Sen har jag faktioskt varit massa lat.
Kerry lanade ut Twilight bockerna, sa jag har mer eller mindre last, last last och last.
laddar upp infor backpackingen igen!
.
i fredags kom Sean hem fran sitt gruvjobb uppe i norr, sa han och Mat hamtade mig sa akte vi hem till dem.
sa nu bor jag har tills jag aker torsdag natt.
.
i lordags var vi ute med Seans 4WD och akte upp och ner for sanddyner hela dagen.
laskigt, roligt och utmattande, aven fast jag inte kor.
Sean tycker det ar helt knasigt att vi inte kor 4WD sa mycket i Sverige.
fattar val inte riktigt grejen att ett land inte behover ha 15h bilvag mellan staderna...
.
idag vaknade vi tidigt for att aka till marknaden, bara for att inse att vi var for tidiga, sa vi akte ner till Hillarys, som ligger jattefint vid vattnet. perfekta sondagsutflyktstallet.
sa vi spelade minigolf (jag vann till Seans stora forargelse) sen gick vii till akvariet, allt innan kl. 12..
.
sen akte vi hem till Kerry, Joe och Jimmy for lunch/middag, chilli mussels (mums, jag dor vad det ar gott) som Kerry lagat, och bbq av Joe.
.
nu ar jag matt och belaten och vi ska ha en lugn sondagkvall och ladda infor veckan! (som blandannat innehaller ett besok till IKEA, jag langtar!!!!)
.
ska ladda upp bilder sa snart som mojligt igen!
.
Puss pa er dar hemma, aven fast jag ar i min egen lilla bubbla sa saknar jag er nagot hemskt, hors snart, <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Roligt roligt allt låter :) Jag vill också ha äventyr!

skönt att du bara vilat nu, skönt. det behövs också. hur ofta har man det så, kunna läsa hela dagarna utan några måsten... njut av det...

Jaa, Sverige är ju liiite mindre än Australien, och liiiite färre invånare =)

Gud vad roligt att NZ närmar sig, du måste ladda upp på ikea med sill och pepparkakor mm inför julen ;) 1.a advent är för sjutton nästa helg! du kan tvångsmata sean med dem tycker jag, sillen alltså... gissar att han tycker att det är märkigt att äta...



Puss och kram och fixa NZ-simkort fort fort!

2011-11-20 @ 16:33:34
Postat av: Linnsan

Hej gumman min:)

Gud vad härligt det låter Malin! Jätte kul att se bilder på hela familjen..man har ju varit väldigt nyfiken på vilka dom är;)

Det låter härligt att du gör små utflykter ibland och bara softar, det lät mkt spännande med den där bil-färden..

Och gud vad söt deras mopps är,hihi

Dom där chili musslerna lär inte gå av för hackor (ta resept så kan vi göra när du kommer hem, det lät magiskt)

Stor kram

2011-11-20 @ 19:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0