Broome

okej, nu har jag ju kommit efter i bloggandet, men jaja.
.
dagarna i Darwin var mest att vandra runt och bli svettig.
mitt hostel var fullt av folk som jobbar har i OZ.
det ar den storsta skillnaden mellan WA och ostkusten.
mycket mindre folk har och de som ar har stannar for det mesta langre och stannar for att jobba.
.
sista dagen i Darwin akte jag till kakadus nationalpark.
jag och ett gang pensionarer!
underbart.
.
men vi gick runt bland stockar och stenar, och flodbat i Yellow water och sag krokodiler.
eller Crocs som de sager har..
salties och freshies.
jag sag bara salties, saltvattenskrokodiler..
men det var himla fint och jag onskar nastan att jag gjorde en langre tur inne i parken, for att verkligen se allt!
.
sa pa tisdagen tog jag en buss pa 24 h till Broome.
onsdag morgon var jag framme efter en lang kall resa, men man blir snabbt varm nar man gar asv, sa nemas problemas dar inte!
.
jag hittade nagra tyskar och tillsammans hittade vi ett hostel vid Cable Beach som ar hur bra som helst.
stranden har ar fantastisk, vattnet svalkar knappt, och det ar sa sallt att man far en nasrens varje gang man badar, gratis! (inte mycket som ar gratis eller billigt i det har landet..)
och jag brande mig nagot sa otroligt, jag ser ut som en stoppsignal.
vilket jag snabbt fick p[apekat av ett flertal personer.
.
men annars ar dagarna fyllda av bad, svett och sol.
vi har en pool pa hostelet, sa jag ligger i skuggan och laser.
.
nar man ar hungrig ater man. nar man ar sugen pa ol dricker man ol.
(hostelet har en bar!!)
i morse akte tyskarna vidare pa nya aventyr och lamnar mig kvar i rummet
men det gor inget. det finns sa mycket trevligt folk har sa jag ar inte sjalv mycket..
.
sakta men sakert kommer jag in i livet har.
inser att jag inte kommer att vara hemma pa ett tag, men det kanns bra.
jag gillar den tanken.
.
hoppas ni har det fint dar hemma, tankar pa er himla mycket mellan doppen i poolen!
.
PUSS OCH KRAM!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej hå!



Broome låter mkt trevligt!

akta dig för solen!

vad är det för lyxghostel du bor på egentligen? :)

helt galet lång resa från darwin, hoppas det var en bekvääm buss! :) när jag tittar på kartan ser det inte så långt ut hehe =)

ska bli himla kul att få läsa om alla städer ner längst västra sidan!



kul att du hittat lite härliga människor att hänga med, det gillar vi!



Många kramar till kräftan! Puss!

2011-10-23 @ 11:46:14
Postat av: Angeluca

Gud vad najs det låter!!!! Åh fett varmt och härligt!!



Hehe rödis! Jag e blekis fis!



Kram!!

2011-10-23 @ 20:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0