Coral Bay

Hej alla som fortfarande hanger med!
.
i forrgar natt anlande jag till Coral Bay, himla fint.
.
sista dagarna i Broome var himla bra. jag hange vid poolen, och vid stranden.
stranden var full av jelliefishes som sag ut som godis, men man vill inte ata.
da blir man stungen pa tungan, skulle jag tro!
.
pa sondagen var jag pa stranden, och traffade en trevlig Aussie pojk, Sean.
han fragade hur mycket klockan var, och det ar allt som kravs for att man ska hanga. alskare!
.
sa vi hange hela sondagen och hela mandagen.
vi drack juice, picnic i parken och bara hade det fett.
pa mandagen akte vi till Broomes hamn.
Inte sa mycket till hamn forrutom en jetty med massa batar.
.
vid strandkanten kan man dock se ostron som vaxer, bara sadar liksom!
.
alla vagkanter i broome ar tackta av mangotrad som ar fulla med mangos.
jag alskare.. man kan ga en promenad och bara tjyva en mango! underbart.
.
senare pa mandagen akte vi ut till en Crocfarm.
vi tittade pa alla djuren och sag pa nar det var matningsdags!
sa sjukt. vi fick halla i en krokodil, och den gjorde laten: ropede pa mamma!
men det var himla kul. tur att han har bil. allt blir sa mycket lattare da.
.
sa pa tisdagen akte jag vidare till Coral Bay, det tog hela dagen, sa igar var forsta dagen har.
,
jag gick till stranden, som ar det enda man kan gora har.
fran strandkanten sag jag 4 Manta rays som simmade runt, galet.
.
sen gick jag pa en promenad och gick forbi en Shark Nursery, och vad fanns dar 10m fran mig ute i vattnet?!
HAJAR!! andock reefsharks, men anda. att man kan ga pa stranden och se hajar, jag tror det var da jag insag att jag ar i Australien. pa riktigt liksom.
.
resten av dagen at jag chips :) och sen drack jag ol pa hostelet med nagra Aussies som ar har pa semester.
idag ska jag ut och snorkla for att forsoka se lite fler fiskar! blir nog kalas.
.
hoppas ni har det fint dar hemma!
ska forsoka uppdatera med lite bilder sa fort jag paserar en dator som tillater det,

Puss o kram, vi hors snart igen!
xx

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallååå!



Gud så härligt allt låter, fuskigt! jag vill också se hajar och manta rays från stranden...! och sola och bada!

Härligt att du hittat härliga människor att hänga med också :)

Skriv snart igen och oftare! och bilder vore superroligt men vet själv hur segt det är att ladda upp...



Kramar och kärlek i massor till dig!

2011-10-27 @ 18:01:14
Postat av: Fannyman

Coolt med manta rays. Du såg inte nemo på ryggen där nånstans?

2011-10-29 @ 23:02:53
Postat av: Linnpan

Hej Malinskalin



Gud vad underbart det låter! Så himla häftigt att se hajjar från stranden, lite läskigt oxå;) hehe.

Mango träden lät ju bara fööör underbart Malin, gud så smaskigt:)



Det låter grymt att kunna träffa härliga människor att hänga med bara så där...(inte som i sthlm direkt)



du måste skriva oftare malin... det e kul att läsa din dagbok!



ta hand om dej nuuue

puss.

2011-10-31 @ 23:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0