Bali, Kuta

Att resa i detta land ar inte det enklaste.
de sager en tid att hamta dig, typ 9.00 och de kommer 9.25.
sen sager de att baten ska ga 10.30, och sen kommer den 11.30.
(och man maste klattra pa baten for att ta sig in, pa kanten som inte ar bredare an 7cm, jag ar ju ingen klattrare!!)
sen far man ett snackpack, som innehaller en gronbulle med svart strossel i, och en mugg med vatten, mums!
nar man sen gar av baten, springer det runt massor av balineser som tar din vaska och samtidigt foser dig i riktigtning mot.. vart? ja det vet man aldrig.
sen nar man hittar en buss ar det svart att fa veta vart bussen gar, och, nar? och vart ar vara vaskor?
tillslut kommer ett berg med vaskor rullande och de skriker "luge luge luge luge luge luge?!" (de skriker alltid..)
nar alla ar pa plats pa ratt buss, maste de andra dubbelkolla med alla. alla. om det ar ratt buss.
.
sen kor de som galningar, utanfor vagen, pa avstangda vagar, mellan filer. och framfor allt, TUTA pa allt som ror sig.
(det mest spannande var att en bil kort i vattnet, kanske 50 pers som stannat sina moppar och bilar, olagligt for de som vill kora vidare, bara for att betrakta detta "lustiga" fenomen. Indoneser skrattar mycket. konstant.)
.
jag kom sen fram till mitt hostel, och lyckades fa tag pa de finska systrarna Elina och Eeva, vi bestamde att vi skulle motas upp for middag.
jag svettades och gick darfor runt sjalv, kopte lunch, lyckades hitta ett postkontor for de sista vykorten, och kopte mig sen ett ror med pringles och gick hem och tittade pa film pa min iPod.
.
nar jag sen motte systrarna berattade de att de inte alls skulle ta flyget i morgon (idag) utan idag (igar)!! de hade missat sitt flyg och var inte alls glada.
men de lyckades kopa nya biljetter till sondag (sa jag har ju sallskap en dag till, och det tycker ju jag ar fint!)
.
sen at vi bara middag och drack ol. idag ska vi aka till Paradise beach, blir nog himla bra, fr det ar svettigt som sjutton redan!
.

Sa har jag det! (och grattis sverige for den nya prinsessan....)
Puss, nu ar det inte alls langt kvar tills vi ses!! langtar!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoho. Så är det att resa i asien :D man vänjer sig hehe!!



Paradisebeach låter ju väldigt hemskt och jobbigt. Åk inte dit.



Puss!

2012-02-26 @ 10:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0