Lombok, Sengigi

sa, jag har inte hittat nagot bra internet alls den sista tiden, men nu sa! dags for uppdatering..
.
sa, Bali:
jag hade san himla tur, i mitt rum pa hostlet Kayun var det bara tjejer som reste sjalva, sa direkt nar jag kom in fragade de om jag ville folja med ut pa middag!
forsta middagen blev Nasi Goreng (pa emelies rekomendation, hehe) och en stor Bintang.
nar vi sen atit middag gick vi till Sky garden (dar alla hanger) for dar ar det Ladies night alla natter utom sondag, och gratis dricka mellan 10-11.30.
sa vi var dar, drack drinkar, dansade och tittade pa eldshow!
det var himla trevligt, och en bra start i Bali.
.
andra dagen sov jag lange, gick sen och lamnade in tvatten (slut pa trosor) och gick sen med tva tjejer fran rummet till stranden.
att ga pa Balis gator ar inte latt.
det ar hal overallt, mopparna kor precis vart de vill, och alla i affarena kampar for att du ska komma in dar.
men tillslut kom vi fram, nagot svettiga. stranden var fin, men itne sa fin som jag tankt mig, australien ar battre!
nar vi kom dit var det nastan som en fotosesion, folk som ville ta kort med oss hela tiden, nagot obekvamt for oss.
.
vi at sen mat, fried eggnoodles med kyckling, och gick sen ner till stranden igen for att se pa solnedgangen.
resten av kvallen var lugn, vi gick tillbaka till hostelet, och gjorde inget markvardigt.
.
dagen efter det akte jag och tva andra tjejer till en stad som heter Ubud.
vi betalade en man 400,000 for att vara var chauffor over dagen, sa han tog oss till ett tempel, som var fint, Monkey forest, som var en skog full med apor, helt enkelt, och till ett risfalt. sen tittade vi i buiker och at mat i en liten lokal restaurang, dar man ser all mat i fonstret och pekar pa det man vill ha, mums.
.
sen kom vi tillbaka, var svettiga och drack ol. jag gick sen och tog en massage, 50,000 for en timme (ca. 40 kronor!!)
middag at vi hela rummet pa en restaurang dar maten kostade 17,000! sa sjukt billigt..
.
dagen efter var det dags att aka till Gili T.
eftersom ag inte bokat boende var jag nervos att jag skulle behova sova pa stranden, men pavag dit moter jag tva svenskar, sa vi bestammer att vi ska leta boende tllsammans. sen tillkommer aven tva finnar till var grupp.
.
vi anlander till gili t och hittar ett home stay som vi far bo pa for 50,000 per natt, bra pris!
sen gick vi och at lunch. Pa Gili ar det validigt mycket kring Mushrooms, sa hela tiden nar man gar pa stranden, pa gatan, sitter pa en restaurang, sa ar det alltid nagon som fragar om du vill ha en svamp. (nej mamma, jag provade ingen)
.
stranden var sa himla vacker! vattnet kristallklart, och fiskar overallt :)
vi kopte med oss ol och chips och satt utanfor vart rum och mumsade tills det var dags att ata middag. en br forsta dag pa gili!
.
sa fortsatte det pa gili, vi badade, snorklade och sag skoldpaddor och drack ol, och at mat.
vi har atit sa himla mycket god mat, som sushi, grillat, frukost buff'e och massor av nudlar!
sista kvallen pa Gili T gick vi langs strandkanten hem, och runt om i vattnet var det fullt av lysande prickar!
det sag ut som stjarnor och var sa himla vackert. undrar vad det var..
.
igar akte jag och de finska systrarna till den andra stora on i Indonesien, Lombok.
vi blev forfarade av motagandet i "hamnen", ett gang med man som star och skriker, och tar din aska och skriker "ticket ticket?! Bus waiting for you, hurry hurry!' slanger in vaskorna i en hast o vagn, och kraver sen pengar for det val utforda arbetet de gjort. (eeh?) sen sager hast foraren att den har turen inga inte i priset, sa han vill ocksa ha pengar. Suck.
man blir sa trott och jag ville bara aka hem!!
.
men nar vi val kom fram till Sengigi blev det battre. vi hittade ett relativt billigt boende och tog sen en bil in till centrum for att ata pizza! mums.
stranden utanfor vart hotell var dock hemsk. Skrap precis overallt, fast sa ar det ungefar overallt har. inga papperskorgar, och ingen som bryr sig om man slanger nagot. det ar verkligen hemskt, att de inte fattar att de forstor sitt land! blir sa less.
vattnet var ocksa brunt, och sa himla stromt, sa det var svart att simma. sanden var svart och sjukt varm, sa aven genom min kenya filt sa kandes det som att jag blev grillad! (men svalkande var det i vattnet iaf, och aven dar stotte vi pa nagra asiater som ville ta hundra bilder med oss..)
till middag at jag Mie goreng special, mums. och sen sov vi tidigt.
har inte blivit mycket somn, men alldeles for manga vodka redbull, tidiga snorkelturer och bara, for svettigt fopr att sova!
.
sa idag akte systrarna ifran mig, jag stannar en natt till (i det hemskaste rummet ever, med en toalett som inte har en spolknapp, men en filt och stinker apa och.. ja. inte det basta, men en natt kan jag overleva!)
det ar itne latt att vara sjalv har, alla fragar konstant om jag vill ha transfer, motorbike eller svamp.
.
men det ar vackert, pa sina stallen. nu ska jag ga ner till stranden och sola, forsoka hitta en plats mellan skraphogarna..) (nu borjar aven boneutropet, det fantastiska med att vara i en muslimskdel av Indonesien!)
.
om en vecka ar jag hemma, galet!
blas extra mycket pa snon, och se till att det ar varmt sa blir jag glad!!
.
PUSS!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej syster!!

Vilket roligt inlägg :)

Du har varit med om lite av allt sista tiden verkar det som :D

Åhh sånt glitter i vattnet såg jag i kenya, så himla vackert. hade glömt det. de sa att det var plankton! när man vispade runt i vattnet så glittrade det ännu mer..

Härligt att du får handla och bo lite billigt innan hemfärd, mat för 17kr och massage för 50 känns helt ok! :D

Lycka till bland soppåsar och loppfiltar så hoppas jag att du hittar till en finare plats snart!!

Det ska väll finnas mysigare och finare orter på bali än kuta tror jag? kolla upp vettja :D

Kram!! :)

2012-02-23 @ 08:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0