Whanganui

nu ar vi pavag upp for nordon, vi ar alltsa snart klara.
tiden gar sa fort..
.
i wellington gick vi pa Cuba street och spanade i bra affarer, fulla av nicknacks, sma sake som ar sa fina att njag bara vill koopa dem, men inte vet vart jag ska placera, eller vart jag ska fa plats med dem nar jag aker hem..
.
nar vi lamnade wellington blaste det sa himla mycket, man kunde nastan lagga sig mot vinden utan att ramla. sjukt.
da ar det bast tt stanna inne o dricka varm choklad!
.
efter Wellington var det dagd att aka till Palmerston North, dar tittade vi pa film, vi gick pa bio och sag girl with the dragon tatoo och jag langtade hem! vi shoppade lite och drack gott  kaffe.
det ar regnigt och kallt, men allt ar bra anda..
.
jag tankte att ni skulle fa lite NZ tips av mig, sa har kommer nagra listor,

3 filmer att se:
Boy
once we'er worriers
whale rider

Kia ora! betyder hej hoho..

favoritstallen sa har langt:
Kaikoura
hanmer Springs
queenstown

basta maten vi atit:
frukost pa gusto i Picton
guinesspie pa en pub i gisborne
fisk m sparris i rotoria

basta aventyren:
Bungy
quading
kajak i abel tasman

Basta olen vi dricker:
Tui
Speghts
Monteihs

Det ar vart liv i det stora hela.
Hej hopp ses snart!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för alla tips! :)

Ja det är sjukt att ni är påväg "tillbaka" nu! Tiden bara flyger iväg... nu har du varit borta nästan exakt 4 månader!

Ringer snart igen (denna gång när jag är nykter :)!!

Kramar!

2012-02-07 @ 08:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0