Hanmer Springs!

Hej alla glada i vintermorkret!
jag ar nu i den fina byn Hanmer Springs, den ligger mitt bland bergen med fina vyer at alla hall o kanter.
vi har varit har 2 natter nu och stannar en natt till (for familjen brevid oss har lovat att de ska bjuda pa lamm ikvall, sa de kan vi ju inte missa!)
eftersom det har ar en san liten stad sa har vi mest spanat, druckit ol och haft det bra.
men nagra aktiviteter har vi iaf hunnit med!
igar badade vi i nagra hot pools igen, Hanmer springs ar sydons mest geotermaliska (vad heter det egentligen?) stalle, sa det var skont att puttra runt i en pool pa 42 grader som luktar prutt :)
.
idag var vi ute och provade quad bike, det var sjukt laskigt och jag har ont i hela kroppen efter att ha spant mig under hela farden! var inte oroliga, Sean skrattade sa mycket at min skramda min att han kopte en cd med alla bilder, sa snart finns de pa facebook for allas noje!
.
innan vi akte till hanmer sa var vi pa ett stalle som heter Kaikoura, ocksa himla fint! vi var ute pa en fisketur en dag, provade djuphavsfiske pa 80m djup, spannande, men jag var samst och fangade bara tva fiskar, varav en var en haj och fick slappas tillbaka och den andra var for liten, tillbaka med den med! men alla andra lyckades fanga tva fiskar samtidigt och stora tjocka fiskar, sa vi fick anda med oss ett stort lass med fisk och tva kraftor hem!
kraftorna var stora som hummrar, och smakade inte som de vi har hemma, men det var gott, och kul att prova!
.
innan Kaikoura var vi i Blenheim, vi stannade bara over natten, fanns inte sa mycket att gora..
.
Nyar spenderade vi i lilla staden Nelson, hur fin som helst, tyckte om den himla mycket, och det hade varit annu battre om det inte regnade sa fasligt mycket nar vi var dar.
.
en dag gick vi pa bio, Tower Heist, den var kul!
pa nyarsafton hade vi parkerat pa en parkeringsplats, alla campingplatser och motel/hostel/backepackers var fulla.. men vi satt dar och spelade yatzy och drack cider. sen kom tva till och joinade oss.
sjalva 12slaget spenderade jag och Sean inne pa en bar, himla trevligt!
.
dagen efter var vi trotta, sa det blev vila vila vila och mer vila.
.
nu ar Sean ute och fiskar med sitt nyinkopta fiskespo. far se om han far upp nagot,.. jag ska ta o forsoka ladda upp lite bilder nu, sa ni kan fa se en bit av hur vackert det ar har :)
.
Saknar er alla sa himla mycket, hoppas ni har det bra!
.
Kram och puss!!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Äntligen kom inlägget upp! :)

Låter fortf som att ni har det toppen med mkt roliga aktiviteter.

Åhh vore jättekul med bilder och få se hur fint det är!



Jag saknar dig med!!! kramar i massor!!!

2012-01-08 @ 10:39:40
Postat av: Linn

Hej malan!

Häftigt m djuphavsfiske:)

Låter som att ni har d toppen...

Man e inte alls avis;) här hemma e d gråväder var å varannan dag:(

Ta hand om er!

Puss

2012-01-15 @ 14:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0