Queenstown

sa idag... vet ni vad jag gjorde imorse?
Jag hoppade NZ hogsta bungyjump,. 140 meter upp, i en Canyon.
helt galet. jag var den enda som tvekade och inte hoppade pa forsta forsoket, men efter tre 1,2,3's hade aven jag gjort det!!
.
annars ar queenstown hur fnt som helst...
.
efter blugg och invercargill akte vi till te anau dar vi akte en tur till glow worm caves.
grottor fyllda med larver som lyser ur andan! ju hungrigare de ar, desto starkare lyser de, hur knasigt som helst! hehe,... ci akte i en bat inne i en grotta for att se dem, hge;t kolsvart var det, kanndes som att vara i rymden.. med endast stjarnorna som visar dig vagen, ganska otroligt..
.
efter te anau akte vi en svang forbi mirror lake, en sjo som sklle vara helt spegelblank, men tyvarr tavk vare vadret sa var det inte riktigt sa. men bergen dar, i fiordland, ar helt otroliga.. naturen i NZ ar helt otrolig..
paminner lite om sverige med bjorkar, alar, klover och liknande, men ar helt annourluna pa ett satt.
jag alskar det, varje gang man aker i bilen kanns som att vara i en Sagan om ringen film eller juressic park.
.
forntida helt enkelt!
efter mirror lakes akte vi till milford sounds, WOW. det var moligt, men anda.. berg, men vattenfall. snotacklta bergstoppar (kul for Sean som asldrig sett sno), Kea's (en fagel) som ater gummit pa bilar, och en latt mystisk dimma som gor allt sjukt fint..
.
har i qennstown ar allt fnt.. en stor liten stad som ligger precis mellan bergoch en turkos sjo.. vackert.
igar provade vi sak'e pa en japansk bar och idag at vi fergburgers och var med i ett trivia, vi kom sist.
\var lojligt daliga fakiskt...
.
men jag saknar er. fortfasrande. kanske kommer hem i slutet av februarui. vad tycker ni? hehe..
.
ha det sa himla bra sa ses vi snart <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad modig du är!!

Det trodde jag aldrig faktiskt haha!!

Jag var ju också den enda som inte hoppade på första och envisades med att titta ner ;) Skulle du göra om det? inte jag! haha!

Det låter som att ni gjort mkt kul senaste dagarna! Ska bli så roligt att se bilderna och höra allt live :D

Det vore väldigt roligt såklart om du kommer hem i februari!! OM det är det du vill! Bara du inte åker hem för att de verkar läbbigt att resa runt själv igen för att du vant dig med sällskap? :)



Många kramar!! Ringer ikväll!!

2012-01-22 @ 12:00:49
Postat av: Bonusfaster T

Halloj Malin!



Har tittat in i din reseblogg då och då men inte kommit mig för att kommentera. Men nu så...



Annbritt och Petri var precis här hos oss och fikade. Vi pratade om dig och tittade tillsammans in i bloggen. Du verkar ha en upplevelserik resa med trevligt sällskap!



Säger som jag gjort förr, kom inte hem ännu, för det kommer du att ångra efter två dagar...



Igår firade vi kinesiskt nyår. Har du märkt något 'nyåret' där borta på andra sidan jordklotet? Finns en kinesisk befolkning där? Nåja, vi lämnar nu kaninens år och går in i drakens år! Det ska vara ett bra år för många saker bland annat att gifta sig och att föda barn...!



Igårkväll och inatt kom snön till Stockholm (tyvärr)! Jag har skottat snö hela fm och Emma har varit ute och lekt i snöhögen. Årets första snowracer-åk pågår just nu i den lilla backen som finns nära vårt hus... Kul att se att hon fortfarande vill LEKA i snön...



Ha det fint på resten av din resa! Vi ses när vi ses!

T

2012-01-22 @ 14:48:01
Postat av: Linn

Hej systeryster!

Shit vad modig duu är! Galet häftiga bilder när du hoppar bj!

Jag är imponerad!

D lät jätte hägtigt m de lysande djuren:)

Det e härligt att höra att du har d fantastiskt där borta!

Här hemma har snön lagt sig för första gången...

Det e härligt att d har blivit lite ljusare men jag längtar massor till vår och sommar nu!

Ta hand om er nu skrutt..

Miss you!

Puss

2012-01-24 @ 08:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0