sista från oss!

Efter en lång flygresa, minivan, båt samt tricykel kom vi fram till Boracay. Vi stannade där i fyra nätter och dagarna spenderades på den vita stranden för det mesta. En dag åkte vi dock på segeltur med ett gäng pirater, de kidnappade oss direkt efter frukost och bjöd på öl så fort vi satte oss på båten. Vi fick en toppen dag full av snabb segling, romdrinkar och den bästa bbq sedan koh tao! Att vi dessutom fick se drygt tusen sjöstjärnor och hoppa i vattnet på öppet hav gjorde dagen bara så mycket bättre! När vi kände oss klara med boracay började vi röra oss vidare, började med en lång bussresa samt båtfärd till iloilo. Där stannade vi bara över natten, och nästa dag åkte vi buss till dumaguete. Eftersom hostelet i Dumagete innebar en massa kackerlacks-mördande för Malin bestämde vi oss för att dagen efter åka till Bohol. Där bodde vi på ett hostel som heter Nuts Huts, för att komma dit var vi tvugna att åka lokalbuss, "jeepney" en timme, sen gå 1km i kolmörker genom djungel och sen ner för över 200 trappsteg! Men det var det värt, från restaurangen såg vi bland annat eldflugor, en leguan och en brun flod, så häftigt! Där stannade vi i två nätter. På dagen åkte vi motorcykel till the chocolate hills, ett gäng kullar som enligt lokal tro är en ledsen jättes tårar.Fin natur var det! Efter det åkte vi zipline, huvudet först, över en flod! Så himla häftigt! Sen åkte vi vidare med ett gäng britter till ön panglao som ligger söder om Bohol. Där var vi i fyra dagar för att sola och bada in i det sista! I torsdags åkte vi till Cebu, gick på olika gallerior och drack öl. I fredags åkte vi sen till Hongkong! En så himla stor och knäpp stad, så mycket folk och höga hus.. Här har vi shoppat, ätit sjukt mycket god mat, festat till fyra på morgonen och haft så himla ont i fötterna pga för mycket promenad! Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få boarda, förstår inte riktigt att de här tre månaderna har gått! Känns bara som att vi ska åka vidare.. men vi ser fram emot att träffa er alla där hemma igen! Kram!